53/2008/RF - w sprawie zasad, trybu i terminów opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu gminy na 2009 rok
ZARZĄDZENIE NR 53/2008/RF
WÓJTA GMINY KROŚNICE
z dnia 17.09.2008 r.
w sprawie zasad, trybu i terminów opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu gminy na 2009 rok
Na podstawie art.52 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz § 1 uchwały Nr XV/101/2000 Rady Gminy Krośnice z dnia 28 czerwca 2000 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządzam co następuje:
§ 1.
Kierownicy referatów, jednostek budżetowych i dyrektor instytucji kultury, oraz dysponenci dochodów własnych opracowują materiały planistyczne do projektu budżetu w szczegółowości, w terminach i na zasadach określonych w niniejszym zarządzeniu.
§ 2.
Materiały planistyczne do projektu budżetu należy opracować w układzie klasyfikacji budżetowej ustalonej rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 107 poz.726).
Przy opracowaniu projektu uchwały budżetowej na rok 2009, przyjęto, że:
- przy planowaniu wydatków budżetowych należy dołożyć maksymalnej staranności, biorąc pod uwagę przede wszystkim to, że wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, w sposób umożliwiający terminową realizację zdań, w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań,
- ustala się limit wydatków rzeczowych na poziomie 2008r.,
- ustala się wzrost wynagrodzeń o 2,9%,
§ 3.
-
W terminie do 15 października 2008 roku materiały planistyczne przekazywane są skarbnikowi przez:
- kierowników referatów i jednostek budżetowych na formularzach ustalonych w załącznikach nr 1; 2;2.1;2.2,
- dysponentów funduszy celowych i dochodów własnych na formularzach ustalonych w załączniku 3,
- dyrektora instytucji kultury na formularzu ustalonym w załącznikach nr 4.
-
Łącznie z formularzami, o których mowa w ust.1, należy przedstawić kalkulację i uzasadnienie poszczególnych w rozdziałach lub do pozycji oraz informację o stanie mienia komunalnego znajdującego się w ich dyspozycji.
§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
załącznik [ pobierz ]