Publikacja aktualności 'UCHWAŁA NR IV/17/2010 w sprawie przystąpienia i realizacji projektu pn. "Indywidualizacja nauczania klas I-III w szkołach na terenie Gminy Krośnice" w ramach działania 9.1 "Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług'
UCHWAŁA NR IV/17/2010
RADY GMINY KROŚNICE
Z DNIA 30.12.2010 R.
RADY GMINY KROŚNICE
Z DNIA 30.12.2010 R.
w sprawie przystąpienia i realizacji projektu pn. „Indywidualizacja nauczania klas I-III w szkołach na terenie Gminy Krośnice” w ramach działania 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”. Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 2 oraz art. 7, ust.1 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z poźn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1.
Wyraża się zgodę na realizację projektu pn „Indywidualizacja nauczania klas I-III w szkołach na terenie Gminy Krośnice” opracowanego w ramach działania 9.1. „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”. Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, finansowanego w 100% ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi gminy Krośnice
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
Przewodniczący Rady Gminy
Janusz Dziekan
Janusz Dziekan
UZASADNIENIE
DO UCHWAŁY NR IV/17/2010
RADY GMINY KROŚNICE
Z DNIA 30.12.2010 R.
Podjęcie uchwały wynika z przepisów art. 18 ust. 2 pkt. 2 oraz art. 7, ust.1 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z poźn. zm ).
Celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z klas I-III z terenu gminy Krośnice poprzez indywidualizację procesu nauczania. Projekt zakłada:
-
wyrównywanie braków edukacyjnych w zakresie realizowanych treści programowych będących przyczyną trudności szkolnych, w szczególności braków z czytania i pisania oraz matematyki,
-
rozwijanie wśród dzieci uzdolnionych zdolności i zainteresowań matematyczno – przyrodniczych,
-
koordynowanie istniejących zaburzeń statyki ciała oraz wyrobienie u dzieci nawyku przyjmowania prawidłowej postawy ciała w równych sytuacjach,
-
zwiększenie dostępności i podniesienie jakości wsparcia i pomocy psychologiczno – socjoterapeutycznej dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej
-
niwelowanie u dzieci zaburzeń i zakłóceń w komunikacji językowej.
Przewodniczący Rady Gminy
Janusz Dziekan